Resepi Red Velvet Layer Cake yang mudah!!!

Google Image
Untuk kek:
12 sudu besar atau 1 1/2 sticks unsalted butter (suhu bilik)
3 cawan tepung kek (tapis/sieve)
3 sudu besar serbuk koko
1 sudu teh baking soda
1/2 sudu teh garam
1 3/4 cawan gula
1/3 cawan minyak sayuran
3 biji telur
1 sudu besar pewarna merah
2 sudu teh apple cider vinegar
1 sudu teh extrak vanila
1 cawan susu
Untuk frosting:
4 8 -ounce cream cheese (suhu bilik)
2 sticks unsalted butter (suhu bilik)
2 pounds (8 cawan) gula icing
1 sudu besar jus lemon
1/2 sudu kecil estrak vanila
1/8 sudu kecil garam


Cara Membuat:

Kek:
Panaskan ketuhar kepada 350 darjah F. Sapu butter pada 2 pan berukuran 9 inci bulat dan letakkan kertas minyak ditengah-tengah pan dan sapu butter. Pukul tepung, serbuk koko, baking soda dan garam di dalam mangkuk.
Pukul gula pasir, 12 sudu besar mentega dan minyak sayur-sayuran dalam mixer dengan kelajuan sederhana sehingga kembang kira-kira 4 minit. Pecahkan telur satu per satu dan masukkan pewarna makanan bewarna merah,cuka dan vanila. Kurangkan kelajuan mixer dan masukkan campuran tepung dan susu secara berselang seli sehingga semua bahan bergabung.
Bahagikan aduanan kepada 2 pan yang telah disediakan. Bakar lebih kurang 35 - 40 minit. Biarkan sejuk 10 minit. Setelah itu, bahagikan kek tersebut kepada 2 bahagian setiap satu.
Frosting:
Pukul krim keju dan mentega dalam mixer dengan kelajuan sederhana sehingga kembang. Masukkan gual icing,jus limau,vanila dan garam dan pukul sehingga licinpendirian dengan lampiran dayung pada kelajuan sederhana tinggi sehingga kembang. Tambah gula confectioners ', jus limau, vanila dan garam; pukul hingga halus.

Bermula dengan 1 lapisan kek, sapukan frosting dan ulang sehingga 4 lapisan. Sapu frosting pada semua bahagian kek dan sejukkan di dalam chiller selama 15 minit.
 
Potong dan hidangkan.Selamat mencuba!!!!  

0 Response to "Resepi Red Velvet Layer Cake yang mudah!!!"

Post a Comment